Casio EXILIM Hi-Zoom Exilim EX-H10 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM Hi-Zoom Exilim EX-H10 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Witticket 16-09-2012

Ik heb de camera nu ruim 2 jaar en ben redelijk tevreden over deze camera. Enig minpunt wat ik tot nu toe ervaar is de fotografeersnelheid (ook in sportstand). Wanneer ik snelbewegende objecten wil fotograferen gaat dit uitstekend, maar het duurt ruim 3 tot 5 seconden alvorens ik de volgende foto kan maken en dan ben ik te laat voor de volgende foto.

Verder zijn/is
- de foto's uitstekend.
- ben ik zeer tevreden over de zoom 10x.
- er veel mogelijkheden voor keuzeinstellingen (lichte/donkere omgeving).
- gaat de accu zeer lang mee.
- start de camera snel op.

Al met al is het een prima camera voor zijn prijs en gaat hij lang mee. Alleen het snel achter elkaar schieten van foto's gaat minder goed.

mieni 15-02-2011

Ben ongeveer een goed jaar in het bezit van deze camera, en was al in het bezit van de casio-z1050, deze werkt nog steeds goed en is veel beter dan de
casio ex-h10.Ik heb spijt dat ik hem heb gekocht.
Heb steeds problemen met deze camera,de kwaliteit van de foto's is matig,niet goed scherp, watterig. Als je flitst is een kant van de foto donker. De foto vertekent. Omdat het een grootbeeld is, trekt hij de foto aan de zijkant uit, en komen personen vertekent op de foto. Technisch is deze camera niet in orde, steeds storingen met lens en kontakt, duurt erg lang voordat je een foto kan gaan maken.

parapapapaap 14-10-2010

Ik heb deze camera 9 maanden in bezit en al na een half jaar ging de lens er niet meer soepel uit. Dan moet je het toestel wel 5 keer aan en uit zetten wil de lens er goed uitkomen, dus echt snel is mijn camera al niet meer. En vandaag brak het kleine open en lock knopje af van de batterij klep. Duurzaam is het dus zeker niet. Ik had achteraf beter voor de soort gelijke van panasonic kunnen gaan DMC-TZ7 of TZ6.

Geke120 08-06-2010

Ik heb nu deze camera een half jaar.
Inderdaad maakt hij met mooi weer buiten prachtige foto's zelfs tegen het licht in!

theobaltus 28-03-2010

Deze camera gekocht bij cameranu.nl. Perfecte foto`s en filmpjes mee te maken. Echter na een week of drie weigeren de lamellen een enkel keertje. Deze openen zich dan niet volledig. Contact gezocht met cameranu.nl en ik kon de camera op mijn kosten naar hun terugsturen. Echter na wat heen en weer gemail kon ik het ook naar hun antwoordnummer sturen zodat zij de kosten voor de verzending dragen. Antwoordnummer 330,
8320 VB Urk.
Als je de camera opstuur dan ben je deze minimaal 3 weken kwijt. Ik heb dus voor een andere oplossing gekozen en heb direct contact gezocht met Casio en deze stuurden mij door naar het bedrijf welke de klachten afhandeld. Daar wel perfecte snelle service.

thecomedian 15-02-2010

Heb deze camera nu een paar dagen. Mijn eerste indrukken:

-snel
-goede foto's

Familie heeft toevallig tegelijkertijd een Panasonic TZ6 gekocht. Ben toch blij dat ik voor de Casio heb gekozen:

-scherm is groter dan dat van de TZ6
-zoomen gaat sneller.

pokez 07-12-2009

Heb onlangs deze camera gekocht,
wilde eigenlijk niet meer dan 200 euro kwijt voor een camera. stond in de winkel erg te twijfelen tussen twee andere modellen van casio (allebei net onder de 200 euro, 1 heel erg plat de ander iets dikker maar meer opties. niets gekocht, thuis nog weer achter internet o.a. kieskeurig. kwam via kieskeurig op de site van casio terecht en zag dat de h10 een eisa award 2009/2010 gewonnen had. weer terug naar kieskeurig en zag tot mijn grote verbazing dat de prijs net boven de 200 euro lag, voor naar mijn gevoel de meest uitgebreide camera op dit moment te koop.o.a. zeer grote hoek(lens) 24mm.
camera via internet gekocht(zie kieskeurig) super! wat een toestel!
Ik ben geen pro, maar weet wel wat mooie foto's zijn. heb kleine kinderen, die veel bewegen dus moeilijk te fotograferen. maar voor deze camera geen probleem! vooral de functie "best shot" is heel handig. zorgt voor iedere in te denken situatie voor de beste instellingen met 1 druk op de knop! Ik ben zeer zeer tevreden!

Elsrie 06-12-2009

Vrijdag kocht ik op advies van een verkoper een Canon powershot SX200. Goed gevraagd zie ik echt geen ruis Nee valt reusachtig mee.
Mijn alternatief was een Lumix TZ7.Deze moet U echt niet nemen zei de adviseur.
ok ik een SX200 gekocht.
In een woord vreselijk.
ruis en de opnamen buiten waren ook niet echt scherp.
Vandaag (zondagopening) teruggebracht en kreeg andere adviseur. Probleem uitgelegd.
O zei deze dan heb ik wat voor U een Casio exH10.
Nog nooit van gehoord dus.
Wel van Casio maar niet van H10. Ik heb vanochtend gelijk proeffoto's gemaakt en wat ben ik blij dat ik deze genomen heb. Het is even uitvinden hoe hij werkt.
Heel scherp geen ruis ook niet binnen Ik heb alles zo'n beetje geprobeerd in een woord fantastisch. Dit mag gezegd worden. De Canon was een plasticachtig ding, de flits ging altijd omhoog precies de plaats waar je je vingers hebt. Maar de Casio dan heb je ook een mooi toestel in de handen.
Mensen altijd kopen dit ding.

piet241255 13-11-2009

Ik heb dit toestel nu een paar maanden en ben zeer tevreden. De mogelijkheden en fotokwaliteit zijn vaak beter dan veel duurdere spiegelreflexcamera's terwijl de bediening super eenvoudig is. De batterij gaat lang mee (na 500 foto's nog 75 % vol). Je kunt handmatig voor verschillende "scene's" kiezen of alles automatisch laten gaan. Alle positieve berichten over deze camera zijn beslist niet overdreven.

Willie Wortel 08-08-2009

Dit is echt een prima fototoestel. Alle lovende besprekingen kan ik beamen.

Wel opletten bij het aanzetten van het toestel dat je de lens niet tegenhoud. Het usb dekseltje zit een beetje knullig vast. Instellen is een makkie door een zeer eenvoudig menu. Best Shot is ook praktisch.

De 10x optische zoom is perfect maar wordt wel iets minder scherp.

Mr Hansje 30-07-2009

De Casio heb ik uiteindelijk gekozen na een aantal andere toestellen met elkaar vergeleken te hebben.
1. Canon PowerShot SX 200 IS
2. Samsung WB550
3. Panasonic Linux 7

De Casio is het geworden door het lichte gewicht van het toestel.

Ik heb het toestel de volgende dag echter weer teruggebracht naar de winkel omdat ik me direct al ergerde aan het geluid wat vrijkomt bij het scherpstellen. Ik vond dit veel te luid. Zeker wanneer het toestel in de all automatic mode staat en constant focust is het een behoorlijk luidruchtig toestel. Klinkt alsof radioactief materiaal wordt gedetecteerd. Nog met reparatieafdeling van Casio gebeld of dit normaal is. Konden ze me niet vertellen.

Foto's die ik er toch mee gemaakt heb waren erg mooi, ook binnen en bij weinig licht.

Knopjes op het toestel hadden voor deze prijs iets minder plastic moeten aanvoelen, voor iemand met dikke vingers misschien lastig.

Besturing op de display mag wel iets gelikter.

Het toestel ingeruild voor de Canon PowerShot SX 200 IS. De foto's van de Casio vond ik misschien toch wel iets mooier van kleur en scherpte (ook bij volledig optisch inzoomen).

Jammer dat zowel de Canon als de Casio niet rechtstreeks in het toestel zijn op te laden maar dat je een aparte adaptor daarvoor nodig hebt.